Släktutredningar

Publicerat


Jag har publicerat 2 stycken släkutredningar (utgivna av FFS - Föreningen för Smedsläktforskning).

Svenska Smedsläkter nr 7 (1998) - smedsläkten Broms (Bröms)
Svenska Smedsläkter nr 10 (2000) - smedsläkten Gropp

Bägge följande finns med rättelser och kompletteringar i Svenska Smedsläkter, Band 1 (2003), ISBN 91-974542-0-6


Nya manus


Igår skickade jag in 2 nya manus på släktutredningar. Det gäller Hellsberg (från Stålboga, Dunker sn) och vallonsläkten Melcher de Manhay, som idag heter Manheij i Sverige.


// Knightlord


Kommentarer
Postat av: Siv Lavdas

Hej Knightlord! Jag har hört att jag är släkt med vallonsläkten Manhay. Vet ej ännu om det stämmer då det inte är jag själv som har kommit så långt bak i min forskning. Var kan jag hitta din släktutredning gällande dem? Tack så mycket för hjälpen. Siv

2011-01-09 @ 16:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0