Länge sedan

Oj, nu var det länge sedan en uppdatering. Men här kommer den, förresten God Jul och Gott Nytt År (sedan får du tolka det som du vill, dvs för det som varit eller för kommande, om jag skulle glömma det då med *s*).

Studier

Nu skall studeras på distans, dock skall jag till Härnösand och Mittuniversitetet på första veckan (på måndag).

Kurserna jag läser första terminen är:
Historia GR (A) Militärhistora
Svenska språket GR (A) Ortnamn och personnamn
Pedagogik GR (A) Allmänt urbildnings område 1 (ingår i lärarutbildningen)

Övernattning

Det blir mitt första besök i Härnösand, om jag inte var dit som en liten parvel, men det är inget jag känner till. Övernattningen blir på Härnösands Folkhögskola, där jag som distansstudent på Mittuniversitetet får rabatt (nästan 50% såg jag).

Till hösten

Till hösten vet jag redan vad jag vill studera, och det är platsgaranti ;-), Släktforskning - en introduktion (inte fel med lite lättare högskolepoäng, och ha högre utbildning dessutom inom släktforskningen)

// Knightlord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0