Premiär! Rädd om sina barn eller ej

Premiär för min blogg!

Igår åkte jag och pojkarna till affären för att handla lite till middagen. När vi kommer hem ser jag en bil på våran gata som kör vidare upp med en son i sitt knä (i framsätet vid ratten).

Istället för att parkera som jag tänkt bestämmer jag mig för att ta ett litet snack och kör efter upp i backen. När han parkerat och kliver ur säger jag något i still med "Vad gör du?", han svarar typ "Vaddå?", jag säger "Du kör med din son i knät i framsätet vid ratten, det gör mig illa tillmods och förbannad", hans svar är ännu mer skrämmande "Det har jag gjort många gånger".

För det första är det förbjudet enligt lag, dessutom utan säkerhetsbälte som också är ett lagbrott.

För det andra är det livsfarligt, om han struntar i det för sin del så är det en sak, men att utsätta sina barn för det är inte något säkerhetstänk, och dubbelmoral, då deras barn har cykelhjälm när de cyklar.

Utan att jag visste det då, men enligt mina söner så var det en av deras lekkompis, som också har en storasyster som leker med våra barn, och då främst med vår dotter som också går i hennes klass. Då är det också skrämmande för jag kan tänka mig att fadern har gjort så med dottern också.

Om hans fru vet något eller ej har jag ingen aning om, jag skulle aldrig acceptera det, och om även hon är med på det är ingen av föräldrarna direkt någon förebild.

// Knightlord

 


Kommentarer
Postat av: Cine

Kan bara hålla med dig. Tycker det är riktigt ansvarslöst att som förälder bete sig på det sättet.



" en av deras lekkompis" <-- lekompissar?

2010-08-29 @ 12:16:05
URL: http://maskrosmor.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0