Infekterad vårdnadstvist

Junibacken

Alla har väl läst om en pappa med irakiskt ursprung som bara får träffa sina barn 1 helg per månad och då bevakad av socialtjänstens personal. Denne far avvek med sina barn för någon dag sedan från Junibacken.

Jag tänker inte försvara handlingen, som jag vet kommer ligga kraftigt till last vid den fortsatta vårdnadstvisten.

Bloggen

Fadern har nu bloggat sedan augusti åtminstone om denna vårdnadstvist och jag har läst och blivit förskräckt om det han skriver är sant. Jag tänker inte ta parti för någon sida, vilket jag inte heller kan, då jag bara vet vad den ena parten påstår.

Men om det nu är sant så är det fruktansvärt, socialen i den nämnda kommunen har aldrig hört fadern, något som också är en önskan från modern, och bara det gör att en utredning av föräldrarna i vårdnadstvisten aldrig kan vara opartisk, vilken den skall vara enligt lagen.

Barnens pengar försvunna

Denna del är den enda som jag dock ställer mig på faderns sida, då han också har delgivit skrivelser från moderns advokat. Enligt fadern skall barnen ha ett konto innehållande 200 000 kr, som de ej skall ha tillgång till förrän de blir myndiga, dvs 18 år. Inte heller modern skall ha tillgång till kontot, trots detta är kontot tömt på alla besparingar, men enligt kvinnans advokat, så är kontona inte tömda, utan pengarna bara är flyttade till ett annat konto.

Hur gick det till? Pengarna var ju låsta, då skall de inte heller kunna flyttas... Nu har fadern ingen möjlighet att kolla saldot, och det nya kontot, står anatagligen på modern, så om de finns där eller ej, går ej att konstatera.

// Knightlord

Bloggen: http://vararaminaochali.blogspot.com/


Kommentarer
Postat av: kerstin

Kan bara säga att bli dömd för olaga hot och inte vara skyldig är näst till omöjligt idag. Det måste finnas otroligt starka bevis för att bli dömd. Att mamman får all rätt och egen vårdnad över sina barn är otroligt svårt att få pappan måste då gjort väldigt grova saker och det måste finnas otroligt starka bevis. Vill inte heller ta någons parti, vet bara genom egen erfarenhet att det är svårt för en mamma att få allt denna mamma fått eller vunnit i rätten om det ej finns mycket starka bevis mot fadern och att han gjort väldigt grova saker som det finns starka bevis för.Risken att han ska föra barnen utomlands kan man som mamma inte bara kasta ur sig sin oro över utan där behövs också starka bevis att risken finns. Mitt ex ex blev dömd för mordbrand mot mig och barnen när de var mycket små jag fick enskild vårdnad men han skulle ändå ha umgänge med barnen och jag var livrädd.

2010-10-13 @ 10:17:01
URL: http://hillsmother.blogg.se/hillsmother

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0