Dagen före valet

Dagen före

Idag är det dagen före valet, och TV-kanalerna, tidningarna, övriga media haglar om valet. Men jag blir mest bara förbannad. Varför är alla partierna lika duktiga kålsupare... Det är hur bra som helst på att klanka ner på sina motståndare och säga hur dåliga de är, men är inte direkt duktiga på att framföra varför deras förslag är bra...

Valdagen

Jag är av den åsikten att kan man så skall man gå för att rösta på just valdagen, medan förtidsröstning är för dem som är upptagna på valdagen.... Nu har tydligen upp emot 1 miljon redan förtidsröstat.... är det så många som har något inplanerat på valdagen?

// Knightlord

 


Kommentarer
Postat av: Maskrosmor

Ja tror snarare att många förtidsröstat pga bekvämlighet. Då har man det gjort och kan koppla av sen.



Sen tycker ju jag personligen inte att det är så smart att ha röstdagen på en söndag, söndagar är vilodagar.

2010-09-18 @ 16:14:28
URL: http://maskrosmor.blogg.se/
Postat av: Maskrosmor

Svar: Hahaha, nu var du rolig va? Ställa in solen timer va... Har du några förslag på hur det skulle gå till då?

2010-09-18 @ 22:15:15
URL: http://maskrosmor.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tycker det är bra att man kan förtidsrösta så att man kan gardera sig om att få det gjort. Vad spelar det för roll vilken dag det görs?

Själv har jag brevröstat då jag röstar från utlandet.

2010-09-20 @ 07:35:15
URL: http://maskeradekamelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0