Katastrof

Varken eller

Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet får ingen majoritet (det s.k. rödgröna blocket med 43,6 procent), Socialdemokraterna gör sitt sämsta val sedan 1914, medan Miljöpartiet gör sitt bästa val någonsin)

Moderaterna, Kristdemokraterna, Folkpartiet samt Centern (den s.k. alliansen med 49,3 procent).

Sverigedemokraterna

Får därmed en vågmästarroll med 5,7 procent. Om inte något av blocken kan lösa problemet.

Miljöpartiet

Moderaterna har tänker förhandla med Miljöpartiet, som hittills get kalla handen, vilket jag hoppas det fortsätter med.

Idé

En idé jag fick, som dock kanske inte heller är realistisk är att folkpartiet sammarbetar med de rödgröna och då får de egen majoritet.

Slutet

Om inte Sverigedemokraternas vågmästarroll kan brytas med sammarbeten, så tror jag att det är överhängande med ett omval, innan denna mandatperiod är slut.

// Knightlord


Kommentarer
Postat av: Maskrosmor

Politikblogg igen ser jag.

2010-09-20 @ 08:58:04
URL: http://maskrosmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0