Polisen och en brottsvåg

Lämnar Kevin på skolan

Jag åker iväg till skolan med Johan och Kevin, Lucia har sovmorgnar på onsdagar. Lämnar först av Johan på förskolan Skattkistan som ligger på samma område som Ramdalsskolan. Han börjar kl. 08.00, medan Kevin börjar 08.10. Så vi sitter på en bänk utanför i väntan på att det skall ringa in.

Polisen kommer

Plötsligt kommer två poliser gående på skolgården. Någon kvinnlig anställd, vet dock ej om det är en lärare eller någon med en annan befattning, visar poliserna in i den byggnaden som skolsköterskan håller till i, men även några andra verksamheter.

När jag ser polisen komma säger jag till Kevin.
- Titta nu kommer polisen.
Kevin tittar sig omkring.
- Du har väl inte gjort någonting?
Kevin nekar.

Förklaringen varför polisen var vid Ramdalsskolan

Alldeles nyss fick jag se en artikel på http://www.sn.se/ Sörmlands Nyheter, vilket fick mig att förstå varför jag hade sett polisen. Det har varit en brottsvåg med minst 7 händelser under natten, bl.a. Björntorps äldreboende, Blåklockans förskola, en pizzeria (antagligen Sunda Pizzeria, där jag handla pizza så sent som igår), en matbutik (antagligen Tempo, som ligger granne med pizzerian, och bara ett stenkast från Blåklockans förskola), samt Ramdalsskolan. Hela artikeln finns här: http://www.sn.se/nyheter/oxelosund/1.801033

// Knightlord


Kommentarer
Postat av: Maskrosmor

Kusligt när våldet kommer så nära inpå.

2010-09-08 @ 16:41:31
URL: http://maskrosmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0