Skolsyster

Igår

Jag hann eller orkade inte skriva blogg igår kväll/natt, vilket av anledningarna det är vet jag inte själv. Kanske tog släktforskningen lite extra tid, och sedan var jag för dötrött, eller så var det för att jag såg ett avsnitt av Rena Rama Rolf som jag fick i paketet jag hämtade ut från posten åt Cine.

Stressig morgon

Det blev lite stressig morgon, Kevin skulle vara hos skolsyster kl. 8.00, samtidigt skulle Johan lämnas på dagis (alltså kl. 8.00), Lucia hade tänkt cykla till skolan, men hittade inte sin cykelnyckel, och tydligen lyckades inte hon att använda pojkarnas lås, så även hon, dock muttrande, fick klättra in i bilen.

Jag skyndade med Johan till dagis (tur att de ligger på samma ställe som skolan), sedan snabbt över till en av fröknarna i förskoleklassen på skolgården för att meddela att Kevin skulle bli lite sen. Sedan till skolsyster, dit Kevin och frugan redan tagit sig.

Skolsyster

Skolsyster berättade vad som skulle hända för Kevin, först skulle de prata, sedan mäta längden, kolla synen, kolla hörseln och sedan prata, prata, prata, och ännu mera prata, sedan skulle det vara klart.

Hon talade också om att hon har tystnadsplikt och är skolsyster i skolan, men mamma till en flicka i förskoleklassen, som hon kallade tvåan, men som skolan själv säger och barnen, den blå gruppen, Kevin tillhör den röda gruppen.

Efter det första sa samtalet, blev det mäta, och Kevin och han var omkring 116 cm lång (minns tyvärr inte exakt, något säger mig att det var 116,5, medan Cine säger 115-117 cm). Sedan blev det synkoll och Kevin lyckades ganska bra med bägge ögonen och ett av ögonen, när han skulle testa endast det andra ögonet, hade tålamodet tagit slut för Kevin, så det gick inte alls. Men det är ingen fara just nu, hon kollar synen nästa gång igen.

Hörseln gick bra, och sedan fick mamma och pappa prata, då Kevin hittat en liten lekhörna, med några leksaker. Efter mötet, fick jag och Cine gå med Kevin till sin klass, och sedan åkte vi hem.





// Knightlord


Kommentarer
Postat av: Maskrosmor

*hehe' Bra att du berättar varför de inte blev någon blogg igår... Men bättre sent än aldrig sägs det ju.

2010-09-24 @ 17:25:44
URL: http://maskrosmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0